Странице

среда, 15. децембар 2010.

Ledene kocke

Recept je nastao kombinovanjem raznih drugih koji svi lice, ali opet ni jedan mi nije bio po volji od pocetka do kraja.

Potrebno je - za djuvecaru velicine 30x25cm:
za biskvit:
  • 3 jaja
  • 3 kasike secera
  • 3 kasike brasna
  • 2 kasike kakaoa (ravne)
za biskivt-preliv:
  • 150g secera
  • 150ml vode
za krem:
  •  550ml mleka
  • 150g secera
  • 6 kasika ostrog brasna
  • 2 kesice vanil secera
  • 125g putera
  • malo secera u prahu
za glazuru
  • 100g cokolade
  • 4 kasike ulja
  • komadic putera





Prvo skuvati krem tako sto se 400ml mleka stavi sa secerom i vanil secerom da provri. Posebno se razmuti brasno u preostalih 150ml, pa brzo umesa u provrelo mleko. Uz neprestano mesanje, fil se kuva do odredjene gustine. Treba ga dobro ukuvati, da kada povucete varjacom po dnu serpe, dobijete dva dela koja se tesko vracaju jedan drugom.
Puter umutiti sa malo prah secera, pa dodavati kasiku po kasiku ohladjenog fila i dobro sjediniti. Naglasavam da za pravi ukus mora ici puter u fil, inace ne garantujem da ce dobro ispasti na kraju. Da nisam nasla puter, ne bih ni pravila kocke.

Za biskvit umutiti posebno belanca sa secerom, pa dodati zumanca. Zatim polako kasikom ili metlicom od miksera kako ja radim, umesati brasno koje je prethodno izmesano sa kakaoom. Smesu kasikom preruciti pleh koji je pre toga podmazan i posut brasnom. Ravnomerno rasporediti smesu sve do ivica pleha, pa peci desetak min na 200C dok ivice biskvita ne pocnu malo da se odvajaju od zidova posude.
Dok se biskvit pece, staviti secer i vodu da provri i skloniti sa ringle. Nije potrebno da se duze kuva.
Vruc biskvit ravnomerno natopiti secerom i ostaviti da se ohladi. Nakon toga premazati kremom, pa preliti cokoladnom glazurom pa dobro rashladiti kolac.

Kolac se sece vrucim nozem, jer tako glazura nece pucati. Noz se zagreje vrelom vodom, a jos bolje je da se na ringli zagreje, pa svaki put ispere vrucom vodom i ponovo greje pre novog reza. Jeste malo pipavo ali se na kraju isplati.



Ako vam izgled nije bitan, zanemarite ovo zadnje :D
Mala napomena ...Ovaj biskvit je ispao od 4 jaja (nesto sam se zanela) pa je malo deblji nego sto bi trebao :))

8 коментара:

  1. Ovo ti je Taci ispalo super..ja volim ledene kocke, a tvoje bi mi bas prijale sad uz poslepodnevnu kafu:)I svidja mi se novi backgorund

    ОдговориИзбриши
  2. Pa, dobro...kako sada da idem da spavam, kad sve u sitne sate stavljate receptice, hihhi...prvo Branka, pa Mihaela, sad sam morala i ovde da provirim cim sa videla naslov...jao, otkad nisam probala ovaj kolac!;)) A bas si ga dobro izrezala, laserski sto se kaze...odlican ti je ovaj stos za zagrejanim nozem.;)) Moracu da isceprkam receptic za ledene kocke, pa da uporedim ima li razlike, a najbolje ce biti da ovu kockicu sa "photo session-a" lepo zamotas u tu foliju i dobacis ovamo na degustaciju!;)))
    p.s. sve pohvale za novi izgled bloga!!!

    ОдговориИзбриши
  3. Novi layout je diiivan ♥.♥
    A recept ne čitam, obzirom da je prošlo 3, a ja imam 400 gr čokolade na kuhinjskom stolu :D

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala Sandra, steta sto nisi blize pa da posaljem. Sad cu minjoncicu po golubu pismonosi da saljem :)))

    Minjoncic, nismo mi krive sto si ti radoznala :P
    Fazon sa ringlom sam pokupila od svekrve. Ona tako sece Boemsku tortu koju obavezno drzi u zamrzivacu do sluzenja. U sustini moze da se primeni na sve gde ide glazura, jedino sto je ne sme da se usija noz jer dobijes pecenu cokoladu hihi
    Cekam tvoj receptic da uporedimo, ali veruj ovaj je savrsen.

    Tina, opet vampirises :nono: Sta li ce ti cokolada na sred stola da mi je znati? To se skloni lepo negde van vidokruga :))

    Novo odelce bloga je moralo da dodje. Idu praznici, pa da budemo svecani :D

    ОдговориИзбриши
  5. baš lijepo si napravila ove ledene kocke, odličan receptić

    ОдговориИзбриши
  6. Njih moja mama obožava, ne znam kako točno glasi njen recept, čim ga se dočepam usporediti ću, pa je jedan dan iznenadim. Ono što znam da su jako sočne, meni su mamine za nijansu preslatke, ali ona nije mjerilo za šećer. Ona i dulce de leche jede sa žlicom. :)
    Super ti izgledaju!

    ОдговориИзбриши
  7. Zeljo, Nina hvala vam @-->
    Tadeja, ja sam uporedjivala gomilu recepata pa dobila ovaj. Ako mama voli jako slatko, onda bi preliv morao da se radi sa 200g secera i 150ml vode i da se krema pojaca takodje sa 50g secera. Sa ovim mojim, biskvit je "taman" sladak kao i krem. Suprug se nije bunio da mu nije slatko (on je tip tvoje mame), a ja sam mogla da pojedem vise od jednog parceta od jednom a da mi ne pozli :))

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails