Странице

среда, 25. мај 2011.

Salata sa tunjevinom i pirincem i Posna "ruska" salata sa oslicem

Evo nekih salatica spremljenih za Djurdjevdan

Posna "ruska" salata sa oslicem


Ovo je posna varijanta cuvene ruske salate, a ovog puta je dozivela malu izmenu. Za salatu je potrebno:
  • 1kg oslica
  • 1kg sargarepe
  • 1kg krompira
  • 2tegle kiselih krastavcica
  • oko 400g graska ili manje - po ukusu
  • 800g posnog majoneza
  • 1 mala casica senfa
Sve sastojke treba skuvati. Oslic osictit od kostiju, a sargarepu, krompir i krastavcice iseckati na kockice.
Po originalnom receptu se ne koristi majonez, vec se ovaj oslic muti mikserom dok se polako sipa ulje i tako se u stvari napravi majonez. Ovog puta se mama odlucila na instat varijantu, sto uopste nije bilo lose kao ideja. jedino sto je ukus bio nekako anemican, pa sam utrpala onu casicu pikant senfa u salatu i onda je to bilo TO :))
Od ove kolicine izadje bas dosta salate ali se isto toliko i pojede jer je preukusna.

Salata sa tunjevinom i pirincem


Recept za ovu salatu je mama pronasla u nekoj knjizici kupljenoj na trafici pod nazivom "Posne salate". Vrlo je ukusna a sprema se o cas posla.
Potrebno je:
  • 1 solja pirinca (250ml)
  • 1konzerva tunjevine
  • par kiselih krastavcica
  • 1 crvena kisela paprika
  • zelene masline za dekoraciju
Pirinac se obari u slanoj vodi, dobro ispere pa u njega ubaci tunjevina sa sve onim uljem. Zatim se dodaju naseckani krastavcici i kisela paprika iseckana na trakice. Sve se dobro izmesa pa sipa u cinijice i ukrasi malsinkama.
U originalnom receptu se jos dodaje malo limunovog soka, ali to je stvar ukusa jer je meni i ovako bilo dovoljno kiselo.

Salata od kiselih krastavcica sa senfom

Za ovu salatu nemam fotografiju, niti sam se u potpunosti pridrzavala recepta dok sam je pravila. Sad mi je zao kako mi je promaklo da uslikam, posto je fenomenalna. Recept sam videla u vec pomenutoj knjizici pa ga napravila otprilike. U pravljenju ove salate je pomogao moj tata jer je seckao krastavcice. Tatu je trebalo nekako uposliti posto nam je svima skakao po zivcima sa "nista nije spremno, jao doci ce gosti a vi niste zavrsile ... kuku, lele, sramota, uzas!" malo karikiram. Tata je navikao da je klopa spremna vecinom vece pre slave, i nikako nismo mogle da mu utuvimo u glavu da za posno ne moze tako. Da krompir i blitva ne mogu da cekaju 15 sati do sluzenja ...
Zato je tatu nekako trebalo uposliti. Malo je seckao luk, malo krastavcice, a malo smo mu i rakije dali za svaki slucaj. Tata je iseckao uzduzno krastavcice jer je trebalo da isekca a da se ne smori na pola posla, tako da sam odustala od varijante "seckati na kolutice". Tako iseckani krastavcici se poredjaju na tacne pa se odozgo zaliju prelivom. Preliv sam pravila tako sto sam u ciniju stavila dve casice senfa, lagano dolivala ulje i mutila muckalicom. Nije stos u tome da se dobije majonez, zaboravite mikser. kada sam dobila dovoljno tecnu smesu, ubacila sam dosta seckanog persuna i preliv je bio gotov. Origialno ide manje majoneza i manje persuna i dodaje se limun, ali meni bi to bilo prekiselo pa sam limun izostavila kao i kod prethodne salate. Preliv se premaze preko krastavcica i moze odmah da se sluzi. Ovo je super ukusna osvezavajuca salatica i svima se dopala.

Toliko od mene na temu "Posne salate" do sledece zgode. :)

2 коментара:

  1. Ove salate su ti odlične ! Svaka mi se sviđa , a mislim da ću ovu sa oslićem vrlo brzo isprobati !

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Brankic!
    Inace volim salatice sa ribama, i pravim, ali eto nikako da ih postavim na blog.

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails