Странице

понедељак, 30. април 2012.

FBI rukavice - u gostima kod Lake kuharice

Kada Κάθαρσις (katarza) piše Laku kuharicu a pri tome na blogu ima sekciju "erotika", čovek bi očekivao gomilu afrdozijačkih recepata. Iako ih ima, na blogu ipak preovađuju ovi svakodnevni, a naziv "laka" u stvari oslikava njena jela ... jednostavna, laka za pripremu, a uz to ukusna. Za svaki recept, koji je detaljno ispisan i prikazan u slikama, postoje  ispisane kalorijske i deo nutritivnih vrednosti, a tu je i verzija recepta za štampu. Blog ima za cilj da se za što manje vremena spremi što kvalitetniji obrok, ili kako ona sama kaže: "Živote je prekratak da bi se proveo u kuhinji". Mudra žena. :)
Katarina je kuma Kinder/Lino Ladi, mom omiljenom kremu. Sećam se kako sam bila oduševljena tim saznanjem, kada je to napisala kod mene u komentarima recepta. LinoLadina kuma, hej, nije mala stvar! :))
Posle je postala krivac što intenzivno trošim timijan, i što sam više počela da se družim sa začinima. Volim da čitam njene postove i komentare na blogovima. Ne raspiše se ona uvek mnogo, ali često u to malo spakuje neku životnu istinu, pa te natera da se zamisliš. :)

U protekla dva meseca, njen blog Laka kuharica je bio pod istragom u okviru igrice FBI rukavice, koju je osmislila mamajac.
Evo i mog izbora. Spisak recepata u bukmarku je mnogo duži, ali šta se može. :)
Najžalije mi je što nisam isprobala Afroditine smotuljke zbog činjenice da nemam domaće gajane ruže, ali ću ih jednom isprobati.
  
Gorko-slatki čokoladni puding

Možda ću malo slagati, ali instant puding nisam skuvala sigurno 10 godina, čak ni za fil jer nisam ljubitelj filova od pudinga. Nije baš u pitanju to da ga ne podnosim, ali ta instant poslastica mi nikada nije bila posebno zanimljiva, a grozila sam se one korice koja se uhvati na njemu dok se hladi. Mama nije znala trik sa folijom. :D
Kada sam naišla na ovaj recept, sama činjenica da je u pitanju domaća varijanta a da ja u stvari nikada nisam probala takav puding, iako recepti postoje mnogo pre nego što ga je neko dehidrirao i strpao u kesicu, podstakla me ja da ga napravim. ... i nisam pogrešila.


Dobijena poslastica je meni mnogo lepša od instant varijante, punijeg je ukusa i možete je poslužiti kao krem recimo uz jagode sa kojima se savršeno slaže po ukusu, toplu ili hladnu. Meni se više dopada kad je dobro rashlađena.

Potrebno je za 450ml pudinga (link ka originalu je u naslovu):
  •  2 kašike gustina
  • 1/3 šolje kakaoa (1šolja =237ml = 1 do vrha puna reklamna soljica donkafe)
  • 1/2 šolje šećera
  • 2g soli
  • 2 šoljice mleka
  • 1 jaje
  • 30g putera
  • 2 kašicice ekstrakta vanile
Postupak pripreme:

U loncu u kojem se kuva puding, izmešati kakao, šećer, so i gustin. Posebno umutiti mleko i jaje mikserom, mada sam ja mutila običnom žicom.
Tečne sastojke dodati postepeno u praškaste, uz mešanje da se ne naprave grudvice.
Zagrevati na srednjoj jačini ringle uz neprestano mešanje. Kada počne da se na dnu zgušnjava kuvati još dva minuta dok ne počnu da se vide malo intenzivniji tragovi varjače ili žice kojom mešate smesu.
U vruće umešati puter i ekstrakt vanile, pa presuti u posudice isprane ledenom vodom jer se tako puding lakše iz njih izvadi.

Savršena kombinacija - čokolada, jagode, menta i slatka pavlaka




Nešto sam u poslednje vreme postala alava na belu čokoladu. Povremeno mi naiđe period kada me privlače jela koja retko jedem. Da li dođe do zasićenja uobičajenim kombinacijama, ne znam, ali znam da sam u toku pretrage Katarininog bloga uredno preskocila pravu čokoladu i zaljubila se u ove kocke. Na žalost, zeznula sam stvar pa sam ih prepekla, a trebalo bi da budu malo manje pečene kako bi imale strukturu pravog brownie-ja. Ipak, iako na izgled hlebaste, one su nakon noćenja u kutiji postale divno mekane i sočne. Kolač za preporuku, obavezno isprobajte.

Lešnici i bela čokolada
Potrebno je (link ka originalu je u naslovu):
  • 150g bele čokolade +
  • 250g bele čokolade grubo seckane
  • 100g putera
  • 3 jaja
  • 175g šećera
  • 175g brašna
  • 175g krupno seckanih pečenih lešnika (izmrvila sam oklagijom)
  • 1 kašičica ekstrakta vanile
  • prstohvat soli
 Postupak pripreme:

2/3 seckanih lešnika posuti u četvrtastu tesiju pokrivenu papirom za pečenje i ravnomerno rasporediti po dnu. Rastopiti puter sa 150g čokolade pa staviti sa strane da se malo prohladi. Umutiti mikserom jaja sa šećerom pa dodati rastopljen puter sa čokoladom i ekstrakt vanile. Na kraju postepeno umešati smesu od lešnika, seckane čokolade, brašna i soli. Preručiti preko lešnika i peći, Katarina kaže, oko 30min na 190C. Moja rerna je jezivo jaka pa sam pekla 25min na 150C. Htela sam da ispoštujem vreme, a realno je trebalo da se peče 15-20min. Ne znam šta mi bi ...
Kolači mogu da se održe do nedelju dana spakovani u kutiju, ali ne znam pomoću kog trika. :)))


Ovo je recept koji sam pravila nekoliko puta, od kako ga je Katarsis objavila. Odličan i zdrav prilog, a ako ga naknadno nakon pečenja zakiselite, može poslužiti kao salata. Veoma se lako priprema, pa ako volite karfiol onda obavezno isprobajte.

Spremno za rernu

Potrebno je (link ka originalu je u naslovu):
  • 1 glavica karfiola
  • 2 glavice crnog luka isečenog na kolutove
  • 2 čena belog luka, krupno seckanog
  • 2 kašike limunovog soka
  • 4 kašike maslinovog ulja
  • pola kašičice bibera
  • malo morske soli
Postupak pripreme:

Iskidati karfiol na cvetiće, pa u jednom redu poslagati po dnu vatrostalne posude. Naslagati luk preko pa sve ravnomerno preliti smesom soka od limuna, maslinovog ulja, bibera i soli. (Ja sam beli luk posula pre crnog, nisam ubacivala u ovu smesu). Peći oko pola sata dok ne bude pečeno da viljuška lepo prolazi kroz drskice cvetića.


Koristila sam par puta zamrznuti karfiol. Prvo sam ga pekla samog pa posle desetak minuta ređala luk i nalivala, pošto pusti dosta vode u kojoj se luk obari pa onda nije to taj ukus. Prešla sam se prvi put pa sam naučila lekciju. :)
U poslednje vreme ga pre jela dodatno zakiselim limunovim sokom.

Brzo ukiseljena cikla

Poznata salata u novom odelu ... a to novo je dodatak mlevenog kima. Iako mi je recept privukao pažnju, sačekao je ovaj krug igrice za isprobavanje. :) Utisci su više nego pozitivni, meni se ovakva varijanta salate mnogo dopala.

Potrebno je (link ka originalu je u naslovu):
  • 4 cvekle - pola kg
  • 300ml vinskog sirća
  • 150ml vode
  • 1 kašičica soli
  • 2 kašičice mlevenog kima
Postupak pripreme:

Cveklu oprati i zaviti u papir za pečenje pa peći pola sata u prethodno zagrejanoj rerni na 200C. Pečenu cveklu oljuštiti dok je još vruća pa iseći na kolutove. Poređati u teglu pa zaliti mešavinom sirća, vode, soli i kima. Zatvoriti poklopcem i ostaviti da se kiseli dva sata na sobnoj temperaturi.


Bombone od cvekle :))
Količina je taman dovoljna za punu teglu






Nisam mu odolela. Ovi preukusni mekani hlepčcići se vrlo brzo naprave.Pravila sam polovinu mere, specijalno za sebe, čisto za probu mada sam znala da će me kupiti na prvi zalogaj. Kod Katarine od pune mere ispadne 4 pogačice, ja sam ih pravila nešto malo manje.

Tri pogačice ali veliki haos-moj svakodnevni kreativni lom :))

Potrebno je za 4 hlebića (link ka originalu je u naslovu):
  • 400g rikota sira
  • 100g brašna
  • 1 jaje
  • soli po potrebi 
 Postupak izrade: 

Umešati jaje u sir, pa dodati brašno i zamesiti kompaktnu smesu. Pobrašnjenim rukama oblikovati loptice veličine mandarine, ređati u pleh na papir za pečenje. Malo ih spljoštiti rukom pa peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180C 20 minuta. Sredina hlepčića može biti manje ili više pečena ali to je na kraju sve jedno jer se brašno i jaje svakako ispeku.
Smesa je vrlo lepljiva, pa sam ja imala gomilicu sastruganog testa sa ruku, a vadila sam je silikonskom špatulom. Mislim da ću sledeći put njom direktno ređati u pleh, pa u plehu malo oblikovati, nije bitno da su pravilnog oblika.


Srednje pečena lepinjica



Ovaj recept je potpuno neplanirano uleteo na spisak, kao da su mi misli pročitane. Danas sam kupila krastavce za ovu salatu, pa kada sam videla da je baš taj recept objavljen danas, nije bilo šanse da ne probam. Inače ovu salatu pravim odokativnom metodom. Krastavac, jogurt, beli luk ... sa lukom najčešće preteram u količini. Nisam imala mirođiju (kopar), mada priznajem ne volim je, tako da sam nju izostavila iz recepta. Sve ostalo - provereno odlično! Savršen odnos sastojaka, mnogo bolje od mog recepta bez recepta.


Potrebno je za dve porcije (link ka originalu je u naslovu):
  • 2 očišćena,od kore i semenki očišćena krastavca, krupno narendana
  •  1/4 kašičice morske soli
  • 1 i 1/2 solja jogurta (1 šolja =237ml)
  • 1/2 šolje kisele pavlake
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • 1 kašika sirća
  • 2 sitno iseckana čena belog luka
  • 1/4 kašicice belog bibera
  • 1 kašika sitno seckane sveže mirođije ili 1 kašičica suve
Postupak izrade:

Malo posoliti krastavce i ostaviti 5 minuta da puste vodu. Sve ostale sastoje (osim mirodjije) izmešati dok se ne dobije homogena smesa. Na kraju dodati rukom dobro oceđene krastavce i mirođiju pa po potrebi jos soli i bibera po ukusu. Salatu pre služenja držati min dva sata u frižideru da se dobro rashladi.

To bi bilo sve od mene. Uživala sam u istrazi ovog bloga, nekim receptima sam se više puta vraćala, a neke od prikazanih nekoliko puta pravila. Spisak recepata u indeksu je popriličan. Ni jedna grupa jela vidno ne dominira, tako da će svako moći za sebe da pronađe nešto. Obavezno posetite blog, ako niste do sada.

Na kraju bih se zahvalila dragoj Zeljici sa bloga Pipi u kuhinji, jer mi je njen poklončić mnogo olakšao izradu recepata. Katarina koristi merne soljice i kašičice a ja sam od Želje dobila komplet plastičnih šoljica. Hvala Žeks!



18 коментара:

  1. Odlično si napravila istraživanje Katarininog bloga i zanimljive recepte si odabrala. Sve je super prezentirano, a posebno mi se sviđa kako si ukrasila puding. Gledam i ciklu i ne znam zašto je nisam ukiselila. Baš ti je ovo sve super ! Moram primjetiti i lijepi poklon od Želje !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala!
      Ukrasavanje pudinga je bilo u delovima. Ajd jagode, ajd nanu, ajd i malo pavlake i na kraju se puding ne vidi :)) Moram da opravim drugu fotografiju nece da se uvelica.

      Cvekla se brzo sprema. Mozes i usput da odradis. Kada vec ukljucujes rernu za nesto drugo, pa posle samo gurnes i nju, ili u mikrotalasnoj ako je koristis. Kim daje finu aromu, a ujedno je dobar jer je cveklica ipak malo teska za varanje. Obavezno isprobaj.

      Избриши
    2. Ma vidi se puding sasvim dobro :), meni je ovo ukrašavanje baš odlično !
      Za ciklu ti hvala, napraviti ću je sigurno prvom prilikom !

      Избриши
  2. Fantastične slike :))
    Ona prva slika pudinga me oduševila :))
    Baš mi je rkivo što nisam Libum isprobala, al' znaš da nisam mogla :P
    Moraću Tzatziki da probam!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Tina! ... mada me jamlo zezalo svetlo za puding, napravila sam ih jedno 50 komada :))

      Ma bice dana za isprobavanje, ali ga obavezno napravi, nemoj da zaboravis. Tebi ce se sigurno jako svideti.

      Tzatziki je odlican. Ubaci mirodjiju ako je volis.

      Избриши
  3. Одговори
    1. Hvala Gordana!
      Libum sam mislila da ostavim za neki drugi put jer opet preterujem sa klopom, ali nisam izdrzala. Bilo mi je zanimljivo da vidim kako od sira i tako malo brasna ispadaju hlepcici.

      Избриши
  4. Svidja mi se sve sto si odabrala i citajuce vase utiske uvek pronadjem jos neki recept koji bih isprobala, ovog puta paznju mi je privukla cvekla koja se pece u rerni, to cu napraviti prvom prilikom... a i hlepcici su ti jako slatki, mislim da cu ih danas ponovo praviti pa da imamo da grickamo.:)) lepo provedite dananji dan!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala minjoncic!
      Meni je bilo planirano za isprobavanje i 'But u parmezanskoj kosuljici', ali je Deki stopirao. Na kraju sam napravila sve to samo bez pavlake i sira ali nisam objavila. Ipak nije to taj recept, ali cu jednom napraviti samo za sebe. Jako me je privukao recept.
      Nisam bas stigla da pogledam sve prezentacije, pa cu to obaviti ovih dana i sugrno prosiriti spisak.
      I vi se provedite lepo danas. Ja sam juce spremila klopu, pa danas uzivam. :))

      Избриши
  5. Puding je prekrasno dekoriran, a libum izgleda odlično i baš mi je žao što ga još nisam isprobala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Tamara! I tvoj pudingic je divan. Meni nije prvog puta uspelo da ga istresem iz modlica, posto su one oblika za mini kuglofice ali nisu za pecenje, pa su od neke glupe plastike koja hvata i pored ladne vode. Tako da je puding drugi put zavrsio u cinijama.
      Libum se tako brzo napravi, jedino ti treba odgovarajuci sir. Ja sam nasla rikotu ali moze i sa mladim kravljim. Jedino ne znam da li onda ide jednaka kolicina brasna.

      Избриши
  6. Kuma LinoLade, e to nisam znala! Svaki recept na njenom blogu je tu s razlogom i svaki je tako detaljno opisan, premeren, uslikan da se ni sa jednim ne može pogrešiti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jeste kuma i ja se odusevila kada sam saznala.
      Recepti su joj odlicni i zaista precizno napisani i prikazani. Stvarno je bilo lako kuvati po njenim receptima. Vidim da si i ti objavila istragu ali jos nisam stigla da procitam.

      P.S. Pogledaj prethodnu fbi, nesto mi se cini da ti je promakla. :D

      Избриши
  7. Ma, puno ti hvala na divnim riječima, opisu i temeljitoj pretragi bloga. Još ako je sve bilo onako potaman, nitko sretniji od mene:) Drago mi je da si uspjela uloviti i tzatziki - jel' da je dobar? Danas smo ga i mi jeli uz roštilj. Još jednom, hvala na odličnoj prezentaciji. Odmah dijelim na FB-u.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sve je bilo i vise nego potaman. :) Tzatziki je odlican. Nikada nisam trazila recepte za njega, tako da mi je dodatak sirca i maslinovog ulja pun pogodak.
      Nisam napisala u tekstu jer sam zaboravila ... isprobala sam i kolac iz tiganja. Zeznula sam stvar jer kada sam ga okrenula, smanjila sam jacinu ringle. Dobih neki 'napad inteligencije' pa sam pomislila da ce da zagori, Na kraju nije narastao sa te druge strane pa sam imala gnjacavu polovinu i dobro ispecenu drugu. :( Vracala sam da dopecem ali corak. Moram ponovo da ga pravim jer je onaj peceni deo bio odlican.

      Избриши
  8. Predivan sveukupan meni, prelepe dekoracije, ma sve je lepo i po mom ukusu. Tzatziki se već spremala a sviđa mi se i ovaj puding, tako si ga lepo dekorisala, svaka čast...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Zoro! Isprobaj puding obavezno. Mnogo je fina poslastica. Ja sam ga juce kombinovala sa seckanim jagodama. Red jagoda, pa krem i tako nekoliko slojeva u cinijama. Onda na hladjenje pa klopa u slast.

      Избриши
  9. Sva jela su super, kao i uvek! Najvise mi se dopada recept za karfiol, brz i jednostavan. Sigurno cu ga probati, kao i tzatziki salatu :)

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails